معماری www nbpars.ir 09128380245

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی و تحلیل مجتمع ورزشی المپیک آتن اثر سانتیاگو کالاتراوا

تاریخ ایجاد 17/12/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 41 اسلاید   قیمت: 5000 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی و تحلیل مجتمع ورزشی المپیک آتن اثر سانتیاگو کالاتراوا


مجموعه جدیدبازی های المپیک مکانی فرهنگی و ورزشی برای عرضه وارائه خدمات می شود ودر ان تصمیمات پیشرفته ای مثل راه اندازی سیستم حمل و نقل پیشرفته  گرفته می شود .
از اجزای این مجموعه یک سقف  جدید برای  استادیوم  المپیک ,یک سقف برای پیست دوچرخه سواری و ترمیم پیست دوچرخه سواری , ورودی میدان عمومی  , ورودی سر پوشیده برای مجموعه , میدان مرکزی ملل, بلوار های سرسبز وساخت یک ردیف طاق که یاد اورمحفل های قدیمی است ,را میتوان نام برد . طراحی نماد المپیک مرکزی و ساخت تندیس دیوار ملل را میتوان جزءاین پروژه بحساب اورد .
سقف استادیوم المپیک با ورقه هایی از شیشه پوشیده شده  وبا یک جفت قاب ترکیب شده که میتواند بیشتر از 90% نور خورشید را منعکس کند .
ساختار سقف پیست دوچرخه سواری ترکیبی است از دو قوس بلند 45 متری و به سنگینی 4000 تن که با  شیشه واهن   به صورت اویخته است.  چهار ورودی مجموعه را تشریفاتی طراحی کرده اند . هر کدام از ورودی ها با قوس های اهنی مسقف شده است که برای همه بصورت عنصری شاخص در امده   است . زمانی که در شب این قوس ها شروع به درخشش می کنند ,هم وسیله ای خواهند بود برای  تعیین موقعیت وهم خود انها از عوامل جذابیت هستند .
دو تا از میدانها در برابر دالان مدور مرکزی که میان محوطه ی استادیوم المپیک و پیست دو چرخه سواری است ,قرار گرفته است ,ودوتای دیگر در قسمت شمالی مجموعه هستند .
ایستگاه های راه اهن برقی وپل عابر پیاده به یکی از دو میدان سر پوشیده منتهی می شود .
دیوار ملل یک سازه مجوف اهنی است وبرای انجام حرکات نرم وموجی شکل طراحی شده است. وجلوه خاصی از بالا ودر طول مسیر ایجاد می کند .(که شبیه به ستون فقرات پشت است .)این دیواره می تواند بصورت یک پرده بزرگ سینمایی استفاده می شود .
علاوه بر این در انجا مکان های جدیدی برای گرم کردن و تمرین کردن قبل از بازی قرار دارد . بهبود پل عابر پیاده و ارتباط و دسترسی به حمل و نقل عمومی  مثل طراحی های مناسب تاسیساتی و زیر سازی تمامی عناصر مورد توجه قرار می گیرد .
تمام این ساختار ها این گونه طراحی شده اند که بتوانند بطور پیش ساختهدر خارج پیست ها در اندازه های بزرگ اماده شوند . همچنین نیاز به حضور پرسنل داخلی و تجهیزات را کاهش دهند .
نماد المپیک یک پیکره اهنی متحرک بشکل پاندول ساعت است. بر روی یک شاه تیر اهنی متمایل سوار شده است .این نماد می تواند بصورت کاملا افقی بچرخد و تکیه گاه ان در شاه تیر بالایی ان است . این تندیس مانند ساعت خورشیدی  کار می کند و سایه اش را درخط های زمانی مشخص شده در پیاده رو روی پایه اش می اندازد
 
فهرست مطالب
    معرفی مجموعه ورزشی المپیک آتن
    موقعیت
    معمار مجموعه ورزشی المپیک آتن
    کانسپت
    فضاها
    متریال
    منابع
 
بخشی از متن
معمار اسپانیایی الاصل، سانتیاگو کالاتراوا، پس از بحث و جدل‌های فراوان، توسط کمیته برگزاری بازی‌های المپیک آتن ۲۰۰۴ و وزارت فرهنگ یونان، برای بازسازی مجموعه ورزشی المپیک آتن (OAKA) و برخی امور مهم دیگر، انتخاب شد. طرح به کار گرفته شده در ساخت این مجموعه، با کمک اصول تکنولوژیکی و زیبایی شناختی، هویت و تاریخ بازی‌های المپیک مدرن را در پایتخت یونان منعکس می‌سازد. کالاتراوا در مورد طرح خود چنین توضیح داده است که این پروژه، یکی از رویاهای او بود. به عبارتی دیگر، انجام کاری ویژه و متفاوت از ساختمان‌های مرکزی شهرهای دیگری که این بازی‌ها، قبلا در آن‌ها برگزار گردیده است، آمال و آرزوهای وی را شکل می‌داد؛ چراکه آتن علاوه بر شهرت خود به عنوان زادگاه بازی‌های المپیک در عهد باستان، محل شروع بازی‌های المپیک مدرن (۱۸۹۶) نیز بوده است.
این مجموعه ورزشی، نتیجه تجارب چندین ساله معمار خود را که در پل‌های طراحی شده توسط وی و به خصوص در استفاده از “ترکیبات بی‌نظیر” به همراه قوس‌ها و تانسورها مشهود است، نمایان می‌سازد. با نگاهی به مجموعه ورزشی المپیک آتن، می‌توان پویایی و روح زندگی را در هر یک از اجزای آن مشاهده نمود. معماری ارگانیک در نظر گرفته شده برای اسکلت بنا، از اهمیت زیادی در طراحی برخوردار است و به عنوان عنصر زیبایی شناسی و ادامه زندگی عمل می‌نماید.
موقعیت:
مجموعه ورزشی المپیک آتن که مساحتی بالغ بر ۹۶ هکتار را پوشش داده است، در حومه ماروسی و در ۵ کیلومتری شمال مرکز شهر واقع شده است.
پروژه مجموعه ورزشی المپیک آتن، در جهت ارتقا زیبایی شناسی شهری و ساخت ساختمانی با کاراکتر منحصربفرد که نشان دهنده تعامل میان ورزش و فرهنگ باشد، بنا نهاده شده است. این مجموعه ورزشی و مناطق اطراف آن با هم تعامل دارند و این ارتباط تعاملی، دسترسی به امکانات رفاهی و ورزشی را آسان میسازد.  کالاتراوا، پروژه مجموعه ورزشی المپیک آتن را بر اساس ترکیبات فضایی آکروپلیس باستان و معماری دوره بیزانس طراحی نمود؛ جرا که در آن دوره نیز ساختمان‌های بسیاری، از شکل قوس‌دار و رنگ‌های آبی و سفید جزایر اژه برخوردار بودند.
فضاها:
مجموعه ورزشی المپیک آتن،  شامل استادیوم المپیک آتن، سقف سالن المپیک، مرکز بازی‌های آبی المپیک، شانزده حیاط مرکزی تنیس و مرکز دوچرخه سواری المپیک است. در این مجموعه، یک تفرجگاه بزرگ به نام محور مرکزی به گونه‌ای طراحی شده است که  به استادیوم‌های مختلف دسترسی دارد. مسیر دسترسی این تفرجگاه، شکل سنتی مجموعه کالاتراوا  را که بر روی  یک منحنی شعاعی ترسیم شده است به تصویر می‌کشد. کارهای نمادین صورت گرفته برای  مجموعه ورزشی المپیک آتن در این قسمت نیز مشهود است و در نهایت این تفرجگاه توسط آگارا، یک جاده منحصر به فرد و منحنی شکل در سایه  سایه بان عظیم فلزی به مجموعه خواهد رسید.
محوطه معرفی مجموعه ورزشی المپیک آتن
اشکال و فرمهای این مجموعه، علاوه بر طراحی منحصر بفرد خود، به منظور پاسخگویی به نیازهای کنترل آب و هوا نیز طراحی شده‌اند. سقف ورزشگاه المپیک، به همراه آگورا و سایه‌بان، محوطه‌سازی و آبنماهای مصنوعی، در حکم محور مرکزی مجموعه هستند و سایه خنکی را فراهم می‌نماید. در داخل و خارج از مجموعه OAKA، درختان زیتون، کاج، بلوط و درختان سرو کاشته شدهاند، علاوه بر این، طراحی کلاتراوا، نماد برجسته ۱۲۰ متری جایگاه مشعل المپیک را که مخصوص نگهداری از شعله المپیک است، به همراه دیوار ۲۵۰ متری ملل که با قطعات متحرک خود، اشکال مواج و سایهدار را خلق میکند، در بر گرفته است. همچنین، فروشگاه‌ها، میادین، چشمه‌های آب و استخرها نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند. استادیوم المپیک موجود در لوئیس اسپیرز آتن، مجموعه ورزشگاه اصلی این شهر می‌باشد. مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک آتن در سال ۲۰۰۴ برگزار شد و پس از ان، استادیوم تحت بازسازی کامل قرار گرفت.
حجم اصلی معرفی مجموعه ورزشی المپیک آتن
سقف مجموعه ورزشی المپیک آتن، یک ساختار داینامیک است که قسمت اصلی آن، از دو پشتیبان قوس‌دار فلزی، با طول سه متر تشکیل شده است که در مرکز به ارتفاع ۷۸ متر می‌رسند. این محورها در امتداد استادیوم ادامه می‌یابند و از هر طاقی که از قوس‌های دوگانه آویزان شده باشد، پشتیبانی می‌کنند. به طور کلی، این سقف دارای وزنی معادل ۱۷۰۰۰ تن و مساحتی حدود ۲۵۰۰۰ متر مربع است. در زیر این سطح، فضایی برای ۷۵،۰۰۰ تماشاچی وجود دارد که آن‌ها را از نور خورشید و باد و باران در امان می‌دارد.
رندر مجموعه ورزشی المپیک آتن
این دو پشتیبان، از ورق های فلزی قوس‌دار و صفحات قلاب مانند پلی کربنات با ضخامت ۱۲ میلی متر و عرض پنج متر ساخته شده‌اند . این صفحات به رنگ آبی در آمده‌اند تا نور گرم و ملایمی را در استادیوم را فراهم کنند و در عین حال، مخاطبان قادر به دیدن آسمان آبی یونان باشند. میدان دوچرخه سواری این ورزشگاه، با ظرفیت ۵۲۵۰ تماشاگر، توسط دو قوس درست شبیه به استادیوم المپیک پوشیده شده است که البته گفته می‌شود که پوشش آن کمی ضخیم‌تر است.
متریال:
سازه اصلی مجموعه ورزشی المپیک آتن از جنس فولاد است. عناصر صفحات دیوار نیز ساخته شده از جنس پلی کربنات جامد و شفاف ماکرولونی هستند که توسط مجموعه صنعتی AG تولید شده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی و تحلیل مجتمع ,ورزشی المپیک آتن اثر ,سانتیاگو کالاتراوا ,آثار سانتیاگو کالاتراوا, پاورپوینت مجموعه ورزشی المپیک آتن, تحلیل مجموعه ورزشی المپیک آتن, کارهای کالاتراوا, مجموعه ورزشی المپیک آتن , معرفی مجموعه ورزشی المپیک آتن , موقعیت , معمار مجموعه ورزشی المپیک آتن , کان,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم ماراکانا برزیل
پاورپوینت بررسی معماری سالن ورزش Hacine cherifi
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری ورزشگاه آلیانتس آرنا
پاورپوینت بررسی معماری سالن فرهنگی ورزشی یوتیکا
پاورپوینت بررسی معماری زمین ورزشی رالی در کارولینای شمالی
پاورپوینت بررسی معماری و سازه استادیوم المپیک مونیخ
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم ورزشی کلگری در آلبرتا، کانادا
پاورپوینت بررسی معماری و طراحی داخلی باشگاه تنیس استراسبورگ، فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری نمونه داخلی و خارجی مجموعه های ورزشی چند منظوره
پاورپوینت بررسی معماری، مجموعه های ورزشی موفق داخلی و خارجی
پاورپوینت بررسی معماری،سالن استخر آکواریو اثر Alain Sarfati
پاورپوینت بررسی معماری،سالن استخر آکواریو اثر Alain Sarfati
پاورپوینت بررسی،مجموعه ورزشی چند منظوره شهر مسکو اثر Asadov Architectural Studio
پاورپوینت بررسی معماری آکواریوم آنتالیا
طراحی , زمین گلف به زبان انگلیسی - پاورپوینت
ضوابط طراحی , استخرها - پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مجموعه اسپا و ماساژ درمانی
پاورپوینت بررسی مجموعه ورزشی پذیرایی یاران ،تالارپذیرایی
دانلود مجموعه ورزشی رفسنجان,تحلیل نمونه های داخلی و خارجی,مکعب آبی،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی طرح استادیوم ملی ژاپن اثر کنگو کوما


  • ۹۶/۰۹/۲۷
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی